środa, 17 czerwca 2015

Warsztaty plastyczne z dziećmi ze szkoły podstawowej nr 53 w Katowicach - Nikiszowcu

Dziś przeprowadziłem ostatnie z zamierzonych warsztatów projektu "Płynna tożsamość", na swoim rodzinnym, śląskim terenie. Wybrałem szkołę podstawową w Katowicach - Nikiszowcu, z uwagi na jej położenie przy Kopalni Węgla Kamiennego "Wieczorek". Dzieci poproszone o narysowanie wspomnień swoich rodziców i dziadków oraz własnych wizji przeszłości, często odnosiły się do tradycji górniczej. Niektórzy rysowali charakterystyczne zabudowania dzielnicy Nikiszowiec. Rysunki dotyczące przyszłości były na ogół bardzo futurystyczne i swoboda wyobraźni powodowała, że ten temat uczniom bardziej odpowiadał.
Pracowałem z klasą IVa, czyli z dziećmi w wieku 10-11 lat. W grupie około 20 dzieci tylko kilkoro rodziców nie wyraziło zgody na fotografowanie swoich pociech oraz wymienianie ich nazwiska jako autorów rysunków, co wiąże się z tym, że nie zostaną ujęte na stronie internetowej oraz w publikacji podsumowującej warsztaty. Dlatego na załączonych niżej fotografiach są tylko dwa rzędy ławek z uczniami. Publikacja wydana drukiem będzie obejmowała też wcześniejsze moje warsztaty z dziećmi w Papui Zachodniej i Omanie. Fundusze na ten projekt otrzymałem z Wydziału Rzeźby i Działań Przestrzennych Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, w ramach środków na badania własne. 
Dziękuję za pomoc dyrekcji szkoły, nauczycielom, rodzicom i dzieciom :)


Na razie ogólne zdjęcia z dzisiejszych warsztatów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz